Tranen bij het afscheid… Zo nam Jet de Nijs op hartverscheurende wijze afscheid van haar grote liefde Rob – Tagviraal
Connect with us

Viraal

Tranen bij het afscheid… Zo nam Jet de Nijs op hartverscheurende wijze afscheid van haar grote liefde Rob

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Een leven vol muziek en liefde: Het afscheid van Rob de Nijs

De impact van Rob de Nijs op de Nederlandse muziek is ongeëvenaard. Hij was niet alleen een zanger, maar ook een verteller van emoties, een icoon die generaties lang harten wist te raken. Nu, na een indrukwekkende carrière en een leven vol liefde, nemen we afscheid van een man die zoveel betekende voor de Nederlandse muziekindustrie. Zijn vrouw Jet de Nijs deelde via Instagram een ontroerend eerbetoon met de woorden: “Dag liefste”, wat duizenden fans en bekende Nederlanders diep raakte.

Liefde en steun: Een warm afscheid

Na het nieuws van Robs 0verlijden werd de online wereld overspoeld met steunbetuigingen. Fans, collega’s en vrienden deelden hun liefde en herinneringen aan de geliefde zanger. Bekende Nederlanders zoals Angela Groothuizen en Claudia de Breij reageerden emotioneel op zijn heengaan. Jeroen van der Boom schreef: “Rob was een inspiratie voor velen. Zijn liedjes zullen blijven voortleven.”

De massale steun liet zien hoe diep Rob de Nijs werd gewaardeerd. Hij wist mensen met zijn muziek te raken en een onuitwisbare indruk achter te laten. Zijn stem, zijn teksten en zijn warme persoonlijkheid maakten hem tot een van de meest geliefde artiesten van Nederland.

Een leven gewijd aan muziek

Rob de Nijs begon zijn muzikale reis in de jaren zestig en wist sindsdien een iconische status op te bouwen. Met tijdloze hits als Ritme van de Regen, Malle Babbe en Foto van Vroeger wist hij meerdere generaties te betoveren. Zijn grootste hit, Banger Hart, markeerde een hoogtepunt in zijn carrière en bewees dat hij altijd relevant bleef in de veranderende muziekwereld.

Zijn muziek was veelzijdig, variërend van speelse meezingers tot diep emotionele ballads die mensen in het hart raakten. Of het nu ging om liefdesliedjes of nummers over vergankelijkheid, Rob wist altijd de juiste snaar te raken. Zijn live-optredens waren gevuld met warmte en persoonlijk contact, waardoor fans zich altijd verbonden voelden met zijn muziek.

Liefde die alles overwon

In 2019 kreeg Rob de diagnose Parkinson, een z!ekte die zijn gezondheid langzaam maar zeker aantastte. Ondanks deze uitdagingen bleef hij genieten van de mooie momenten in het leven, gesteund door zijn vrouw Jet en hun gezin.

Jet sprak in interviews over hoe Rob bleef lachen, zelfs toen hij soms niet meer wist of het ochtend of avond was. “De schijnwerpers waren verdwenen, maar wat overbleef was pure liefde,” vertelde ze. Hun liefde was een inspiratie voor velen, een toonbeeld van kracht en trouw, zelfs in moeilijke tijden.

Een laatste concert vol emotie

In juni 2022 nam Rob op grootse wijze afscheid van het podium met een concert in de Ziggo Dome. Het werd een avond vol ontroering en liefde, waarbij duizenden fans en collega-artiesten hem eerden. Vanaf het moment dat hij het podium betrad, werd hij ontvangen met een daverend applaus.

“Het was alsof iedereen hem nog één keer wilde bedanken,” zei een fan die erbij was. Tijdens het concert bracht hij zijn grootste hits ten gehore en sloot af met een emotionele uitvoering van Banger Hart. Zijn laatste woorden op het podium, “Ik hou van jullie”, zullen altijd blijven hangen als een krachtige boodschap aan zijn fans.

Een muzikale nalatenschap

Rob de Nijs wordt gezien als een van de eerste echte popsterren van Nederland. Hij wist zichzelf keer op keer opnieuw uit te vinden en zijn muziek overstijgt de tijd. Zijn nummers worden nog steeds gedraaid op de radio en gezongen door fans.

Zijn invloed op de Nederlandse muziek is blijvend. Liedjes zoals Malle Babbe en Banger Hart zijn klassiekers die ook nieuwe generaties blijven inspireren. Zijn unieke stem en manier van zingen zorgden ervoor dat hij altijd herkenbaar bleef.

Een liefdevolle echtgenoot, vader en vriend

Naast zijn succesvolle carrière was Rob boven alles een familieman. Hij trouwde drie keer en kreeg drie kinderen. Samen met Belinda Meuldijk, die veel van zijn teksten schreef, kreeg hij zonen Robbert en Yoshi. Later, met Jet, kreeg hij hun zoon Julius.

Zijn gezin betekende alles voor hem. Ondanks zijn drukke carrière vond hij het belangrijkste geluk bij zijn familie. “Hij had alles bereikt in zijn carrière, maar thuis bij zijn gezin vond hij zijn grootste geluk,” vertelde Jet.

Zijn boodschap blijft voortleven

Hoewel Rob de Nijs er fysiek niet meer is, blijft zijn nalatenschap bestaan. Zijn muziek zal blijven klinken, zijn liedjes zullen nog generaties lang gezongen worden en zijn boodschap van liefde en verbinding zal altijd voortleven.

Zijn laatste woorden op het podium, “Ik hou van jullie”, waren niet alleen gericht aan het publiek in de Ziggo Dome, maar aan iedereen die hem dierbaar was. Zijn liefde voor muziek, zijn warmte als mens en zijn passie voor het vak zullen nooit vergeten worden.

Belangrijke punten uit dit artikel:

✔ Jet de Nijs nam op liefdevolle wijze afscheid van Rob met de woorden “Dag liefste.”
✔ Fans, vrienden en bekende Nederlanders reageerden massaal met warme herinneringen en steunbetuigingen.
✔ Rob de Nijs had een indrukwekkende carrière van ruim 60 jaar en bracht tijdloze muziek die nog steeds gewaardeerd wordt.
✔ In 2019 kreeg Rob te maken met Parkinson, maar hij bleef genieten van het leven en zijn familie.
✔ Zijn laatste concert in de Ziggo Dome werd een groots eerbetoon en een moment vol emotie.
✔ Rob was naast een artiest vooral een toegewijde echtgenoot en vader.
✔ Zijn laatste woorden op het podium waren: “Ik hou van jullie.”

Een icoon dat altijd zal blijven voortleven

Met het 0verlijden van Rob de Nijs verliest Nederland een van zijn grootste zangers. Maar zijn muziek, zijn herinneringen en de liefde die hij deelde, blijven voortbestaan. Zijn stem zal nog vele jaren doorklinken, zijn liedjes zullen blijven inspireren en zijn boodschap van liefde zal nooit verloren gaan.

Rust zacht, Rob. En bedankt voor alles.

Viraal

Twee vrouwen betrapt op het stelen van bloemstuk van graf in Apeldoorn

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Op zondagavond heeft zich op een begraafplaats in Apeldoorn een incident voorgedaan dat geleid heeft tot veel publieke aandacht. Twee vrouwen werden daar betrapt bij het meenemen van bloemen van het graf van Leffert Veenstra (48), een dag na zijn uitvaart. De gebeurtenis leidde tot veel reacties op sociale media én tot onrust in de woonwijk van de betrokkenen.

Afscheid van Leffert Veenstra trok veel belangstelling

Leffert Veenstra, een bekende ondernemer uit de regio, kreeg afgelopen weekend een indrukwekkend afscheid. Een lange stoet voertuigen reed door Apeldoorn en buurtbewoners van het woonwagenkamp aan de Laan van Zodiak vormden een erehaag. Zijn laatste rustplaats, gelegen op de begraafplaats aan de Oude Beekbergerweg, werd bedekt met bloemen.

Een dag later, op zondagavond rond 22.00 uur, werden twee vrouwen gefilmd op de begraafplaats. Een van hen had een bloemstuk in haar handen. Toen een omstander hen aansprak, ontstond er een handgemeen. De bloemen werden uiteindelijk teruggevonden in de struiken nabij het graf.

Getuige grijpt in en plaatst beelden online

De beelden van het voorval zijn gemaakt door Apeldoorner Harry van der Bij, wiens zoon het tafereel zag gebeuren. Hij hoorde geschreeuw toen hij buiten stond en zag één van de vrouwen met het bloemstuk weglopen. Van der Bij belde direct de politie en plaatste de beelden later op Facebook. De video werd sindsdien duizenden keren gedeeld.

“Ik vond het belangrijk dat dit onder de aandacht kwam,” vertelt Van der Bij. “Dit hoort niet thuis op een begraafplaats, zeker niet één dag na een uitvaart.”

Reacties van nabestaanden en vrienden

De moeder van Leffert Veenstra reageerde aangedaan op het incident. “Ik kon er niet van slapen,” zei ze. “Laat de doden in vrede rusten.” Ook goede vriend Peter Palmen uitte zijn onbegrip: “Als iemand bloemen nodig had, had ik ze zelf gebracht. Dit is niet uit te leggen.”

De bloemen zijn inmiddels teruggelegd op het graf, en de politie is gestart met een onderzoek naar het incident.

Onrust in de wijk na bekendwording incident

Na het publiceren van de beelden en de snelle verspreiding ervan op sociale media, ontstond er maandagavond onrust bij de woning van de vermeende daders. Tientallen mensen verzamelden zich bij het huis. Er werd met eieren gegooid, wat de situatie verder liet escaleren. Uiteindelijk moest de politie ingrijpen. Er is één persoon aangehouden, waarna de rust in de wijk weer terugkeerde.

Politie onderzoekt de zaak

De politie heeft bevestigd dat er een melding is gedaan van het incident op de begraafplaats en dat de zaak serieus wordt genomen. Er wordt onderzocht of er sprake is van strafbare feiten. Ook wordt gekeken naar de rol van de betrokkenen en de aanleiding van de onrust bij de woning.

Verder lezen

Viraal

Viktor Brand keert niet meer terug op tv en dit is de reden

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Viktor Brand in diepe crisis: mediaoffensief treft populaire presentator hard

De ooit zo geliefde televisiepersoonlijkheid Viktor Brand maakt momenteel een uiterst moeilijke periode door. De presentator, die jarenlang samen met Mr. Frank Visser het programma Mr. Frank Visser Doet Uitspraak vormgaf, ligt zwaar onder vuur sinds een reeks onthullingen van het Algemeen Dagblad. Het lijkt alsof de bodem onder zijn bestaan is weggevallen, en uit steeds meer hoeken klinkt harde kritiek. Tot overmaat van ramp voegde ook cabaretier Youp van ’t Hek zich deze week bij het koor van critici. In een pittige column noemt hij Brand een “pokende gluiperd”.

Wat is er precies aan de hand, en waarom lijkt Viktor Brand zich volledig terug te trekken uit het publieke leven?


Jarenlange successen en een plotselinge val

Viktor Brand was jarenlang een van de meest vertrouwde gezichten op de Nederlandse televisie. Met zijn kenmerkende charme, toegankelijke uitstraling en menselijke benadering wist hij kijkers voor zich te winnen in programma’s als ShownieuwsHart van Nederland en natuurlijk Mr. Frank Visser Doet Uitspraak. Vooral zijn samenwerking met de voormalige rijdende rechter Mr. Frank Visser werd goed ontvangen. Het programma behandelde juridische burenruzies en familiekwesties op laagdrempelige wijze en trok wekelijks honderdduizenden kijkers.

Maar achter de schermen bleek er meer te spelen. Volgens een uitgebreid onderzoeksartikel in het Algemeen Dagblad zou het programma structureel gebruikmaken van scripting en manipulatie. Verhalen zouden worden aangedikt, deelnemers zouden onvolledig geïnformeerd worden, en vooral: de opzet zou meer draaien om sensatie dan om een echte oplossing van conflicten.

Hoewel de kritiek aanvankelijk vooral op Frank Visser gericht was, verschoof de aandacht al snel naar Brand. Als sidekick, die regelmatig in beeld verschijnt bij de ‘huisbezoeken’ en interviews, zou hij een actieve rol spelen in het aanwakkeren van emoties. Die beschuldiging trof hem diep.


Thuisblijven uit angst

Volgens bronnen rondom Viktor Brand is de impact van de AD-onthullingen groot. In de talkshow Vandaag Inside liet Wilfred Genee onlangs weten dat Brand zich inmiddels vrijwel volledig uit het openbare leven heeft teruggetrokken. “Hij komt zijn huis niet meer uit. Zelfs boodschappen doen durft hij niet meer. Hij is bang dat mensen hem op straat aanspreken of veroordelen.”

Dat beeld wordt bevestigd door mensen uit zijn directe omgeving. De presentator zou zich opgesloten voelen in zijn eigen huis, worstelend met gevoelens van schaamte, verdriet en machteloosheid. Ook bij RTL, waar het programma jarenlang werd uitgezonden, is de situatie onderwerp van gesprek. Officieel heeft de zender nog geen besluit genomen over de toekomst van het programma of de betrokken presentatoren.


“Sensatieparasiet” en “gluiperd”: de media duiken erbovenop

Alsof de kritiek uit de journalistieke hoek nog niet genoeg was, mengen inmiddels ook columnisten en opiniemakers zich in de kwestie. Mediacourant noemde Brand eerder al een “sensatieparasiet” — een term die stevig inhakt op zijn reputatie als betrouwbare tv-persoonlijkheid. En deze week was het dus Youp van ’t Hek die er in zijn column in NRC Handelsblad nog een schepje bovenop deed.

In zijn vlijmscherpe stijl schreef Youp over het vermeende morele verval van televisieprogramma’s die draaien om menselijke ellende. De aanleiding was de reeks overlijdens van bekende Nederlanders, maar al snel maakte hij een opvallende zijstap naar Brand en Visser: “Onze rijdende rechter blijkt een zakkenvullende manipulator, en zijn rechterhand een pokende gluiperd die constant fikkies stookt voor de kijkcijfers.”

Volgens Youp doet Viktor zijn achternaam “alle eer aan”, verwijzend naar de controverse die hij aanwakkert. De column is niet alleen scherp, maar ook emotioneel beladen. Voor Brand, die al in een kwetsbare positie verkeert, lijkt het als een mokerslag aan te komen.


Van geliefde presentator naar mikpunt van kritiek

Wat deze situatie extra schrijnend maakt, is de scherpe tegenstelling tussen hoe Viktor Brand jarenlang werd gezien en hoe hij nu wordt behandeld. Brand gold als een van de meest aimabele presentatoren van Nederland. Hij wist in zijn rol empathie te tonen, zonder sentimenteel te worden. Zijn stijl was menselijk, rustig en benaderbaar — precies wat het programma nodig had om het publiek te blijven boeien.

Juist daarom is het contrast zo pijnlijk. Het beeld dat nu geschetst wordt — van een man die met opzet ruzies aanwakkert om de kijkcijfers te stuwen — staat haaks op de reputatie die hij zorgvuldig heeft opgebouwd. De vraag is dan ook: is de kritiek terecht? Of wordt Viktor Brand het gezicht van bredere frustratie over sensatiebeluste televisie?


Het publieke oordeel is hard

Op sociale media is de verdeeldheid groot. Sommige kijkers spreken hun steun uit voor Brand en hopen dat hij snel weer opkrabbelt. Anderen menen dat hij “de consequenties moet dragen” van zijn rol in het programma. “Je kiest ervoor om mee te werken aan dit soort formats,” schrijft een gebruiker op X. “Dan moet je ook niet janken als het uitkomt dat het nep is.”

Tegelijkertijd zijn er ook kritische geluiden richting de media. “Moet je iemand die al op de grond ligt, blijven schoppen?” vraagt een ander zich af. Vooral de timing van Youp van ’t Heks column wordt als wrang ervaren. “Die man is kapot, en dan nog even natrappen voor de grap. Klasse hoor.”


Toekomst van het programma onzeker

De toekomst van Mr. Frank Visser Doet Uitspraak hangt inmiddels aan een zijden draadje. Hoewel de kijkcijfers nog altijd solide zijn, is het vertrouwen geschaad. RTL wil naar verluidt eerst de interne evaluatie afwachten voordat er een besluit valt over het vervolg. Ook de rol van Viktor Brand binnen het programma wordt opnieuw bekeken.

Wat Viktor zelf wil, is op dit moment onduidelijk. Hij heeft nog geen officiële verklaring afgelegd en lijkt voorlopig de media te mijden. Insiders zeggen dat hij zich “zeer gekwetst” voelt en zich afvraagt of hij ooit nog terug kan keren naar het scherm. “Hij is zijn kompas kwijt,” aldus een vriend van de presentator. “Hij weet niet meer wie hij kan vertrouwen.”


Conclusie: een man op een kruispunt

Het drama rondom Viktor Brand laat zien hoe snel het tij kan keren in de televisiewereld. Van publiekslieveling naar mikpunt van kritiek — het is een val die hard aankomt. Of hij zich hiervan weet te herstellen, is onzeker. Wat wel vaststaat: de gebeurtenissen van de afgelopen weken hebben diepe sporen nagelaten, zowel professioneel als persoonlijk.

In een tijd waarin transparantie en integriteit steeds belangrijker worden, liggen mediafiguren onder een vergrootglas. Voor Viktor Brand is dit een pijnlijke les gebleken. Toch is het ook een moment van reflectie. Misschien, als het stof is neergedaald, komt er ruimte voor herstel, nuance en een herwaardering van een man die jarenlang het vertrouwen van de kijker genoot.

Voor nu rest er vooral medeleven. Want achter de headlines en columns schuilt een mens — iemand die, net als ieder ander, recht heeft op compassie.

Verder lezen

Viraal

Shownieuws-presentator ontslagen en DIT is de reden

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Manuel Venderbos niet langer te zien bij Shownieuws: “Er is daar een bepaalde code”

Manuel Venderbos is niet langer onderdeel van het presentatieteam van Shownieuws. Hoewel het vertrek niet officieel is aangekondigd, bevestigt de presentator het nieuws indirect. De aanleiding lijkt te liggen bij een opmerking die hij maakte tijdens een uitzending over zanger Tino Martin. Maar volgens mediakenners speelt er meer.

Opvallend moment met Tino Martin

Tijdens een eerdere aflevering van Shownieuws was zanger Tino Martin te gast. Zijn optreden in de studio viel op: kijkers noemden zijn verhaal onsamenhangend en vroegen zich op sociale media af wat er precies aan de hand was. Speculaties over zijn gedrag deden snel de ronde, al zijn die nooit bevestigd.

Tino zou tijdens de opname halverwege zijn vertrokken, vermoedelijk tijdens een reclameblok. Venderbos benoemde dat detail live aan tafel. Daarmee doorbrak hij – volgens ingewijden – een ongeschreven regel bij het programma.

“Er is daar een code”, aldus Venderbos over de werkwijze bij Shownieuws.

Achter de schermen

Dat moment aan tafel blijkt voor veel betrokkenen het keerpunt te zijn geweest. Al geeft mediakenner Victor Vlam aan dat het vertrek van Venderbos niet alleen te herleiden is tot de Tino Martin-situatie.

“Ik heb begrepen dat Manuel en Shownieuws al een tijdje uit elkaar aan het groeien waren”, legt Vlam uit. “Ze vonden hem niet meer zo goed passen bij het programma. De opmerking over Tino Martin was in zekere zin de druppel.”

Volgens Vlam is Venderbos als freelancer verbonden geweest aan het programma. Een contractueel ontslag is er dus niet, maar Shownieuws heeft aangegeven voorlopig geen gebruik meer te maken van zijn diensten. In de praktijk betekent dit dat hij niet meer op het scherm zal verschijnen als presentator.

Discretie en gezichtsbehoud

Wat opvalt, is dat noch Shownieuws noch Venderbos zelf een officiële mededeling heeft gedaan over het vertrek. Dat lijkt een bewuste keuze te zijn, aldus Vlam.

“Het is geprobeerd op een nette manier te laten verlopen, zonder publiek gezichtsverlies. Daarom is er niets groots over naar buiten gebracht.”

Venderbos zou zelf hebben verzocht om discretie. Een publiek statement over het einde van zijn rol zou volgens hem te veel in het oog springen.

Onhandig, maar niet schokkend

Hoewel het moment met Tino Martin veel aandacht kreeg, is er volgens Vlam geen sprake van een opzettelijke overtreding. Hij noemt de opmerking van Venderbos “hooguit een beetje onhandig”.

“Bij Shownieuws wordt zwaar getild aan alles wat achter de schermen gebeurt. Er is een soort erecode dat je dat niet openbaar maakt. Dat is daar heilig.”

Toch begrijpen veel kijkers niet goed waarom het benoemen van een vertrek tijdens een reclameblok zulke gevolgen heeft. Op sociale media wordt gesproken van een “te zware straf” en “onbegrijpelijke reactie”. Anderen wijzen op het belang van vertrouwen binnen een redactie en het bewaren van professionele grenzen.

Meer dan een incident

Wat het verhaal volgens mediakenners extra complex maakt, is dat het vertrek van Venderbos niet alleen draait om één incident. Het zou passen in een bredere beweging bij het programma, waarin het team regelmatig wisselt en een nieuwe koers lijkt te worden ingezet.

“Het was waarschijnlijk een samenloop van factoren”, zegt Vlam. “Manuel is een presentator met een eigen stijl, en misschien paste dat niet meer binnen de koers die Shownieuws nu wil varen.”

Of Venderbos binnenkort elders op televisie te zien zal zijn, is nog niet bekend. Wel laat hij doorschemeren open te staan voor nieuwe projecten. Hij heeft in het verleden vaker laten zien zich ook buiten de entertainmentjournalistiek thuis te voelen.

Reputatie en respect

Het vertrek roept vragen op over de balans tussen openheid en discretie in de mediawereld. Wanneer is iets ‘achter de schermen’ en wanneer mag een presentator daar transparant over zijn? Volgens sommige fans toont Venderbos juist professionaliteit door de situatie met kalmte te benaderen en zich verder niet publiekelijk uit te spreken.

Anderen hopen dat hij snel een nieuw platform vindt waar hij zijn journalistieke talent kan inzetten. “Hij is altijd vriendelijk, duidelijk en oprecht. Zulke presentatoren mogen niet zomaar verdwijnen van het scherm”, klinkt het in reacties op sociale media.


Conclusie:
Het vertrek van Manuel Venderbos bij Shownieuws lijkt niet te herleiden tot slechts één uitspraak, maar is vermoedelijk het gevolg van een samenloop van omstandigheden. In een televisieomgeving waarin discretie, stijl en teamdynamiek zwaar wegen, kan één moment het verschil maken. Venderbos blijft geliefd bij een deel van het publiek, en de kans is groot dat we hem in de toekomst in een andere context terugzien op het scherm.

Verder lezen

Trending